Viktig informasjon fra NMF

Norges Motorsportforbund tar i bruk Idrettsforbundets systemer for klubb- og medlemsadministrasjon, samt et nytt konkurransesystem. Medlemmer i en NMF tilsluttet klubb kan ha fått en epost fra Idrettsforbundet med informasjon om å fullføre registreringen i Min Idrett.

Funksjonærkurs på Gardermoen i januar

Helgen 31. januar - 1. februar 2015 arrangeres kurs for tekniske kontrollanter, stevneledere og jurymedlemmer innen grenene motorsykkel og snøscooter på Rica Gardermoen.

Litt informasjon fra Styreleder MC

Jeg har de siste månedene vært så heldig å bli kjent med mange nye mennesker, og møtt mange engasjerte motorsportsfolk. Mange kommer med innspill om at det mangler informasjon. Hva gjør dere i styret? Når har dere møter? Hva har skjedd siden sist? For å prøve å imøtekomme en del av disse innspillene har jeg satt meg mål om å lage et slags nyhetsbrev innimellom. Ikke et referat av alle sakene, men en oppdatering om en del av det arbeidet som har blitt gjort den siste tiden. For å ikke gå ut for hardt, er målsetningen å publisere disse kvartalsvis. Da er det alltids litt å oppdatere om!

Vito Ippolito gjenvalgt som president i FIM

Vito Ippolito fikk 62 stemmer mot motkandidaten Jorge Viegas 41 stemmer.

Trygghetstyranniet

Gjør vi barna våre en bjørnetjeneste ved å overbeskytte dem?

Roadracingfører Ole Bjørn Plassen på podiumet i Internasjonalt Spansk Mesterskap

Norgesmester i Superbike Ole Bjørn Plassen møtte i helgen noen av Europas fremste roadracingførere i FIM CEV Repsol International Championship på Valencia banen i Spania. Dette mesterskapet går for å være en av verdens tøffeste mesterskap. Serien har forstret opp utallige verdensmestere.

Sportssjef i et års vikariat

Vi søker en innovativ person som ut over teoretisk kompetanse har fartstid og erfaringskompetanse i en lignende funksjon, gjerne fra en annen individuell idrett. Søknad med CV sendes som epost til nmf@nmfsport.no innen 30. november.

Medisinsk Reglement 2015

Medisinsk utvalg har i inneværende år jobbet med en revidering av Medisinsk Reglement for 2015 og behandlet sluttprodukt er vedlagt her og publisert på forbundets nettsider for lover og reglement. Det er verdt å merke seg at kravet om akuttambulanse nå også innebefatter muligheten for bruk av andre aktører med beredsskapsambulanser godkjent for utrykning.

2015 Nyttårscrossen 10.01