Team Norway Motorsport

I forbindelse med opprettelsen av en sportsavdeling i administrasjonen i 2004 ønsket Forbundsstyret en målrettet og faglig forsvarlig satsning på utvikling av unge utøvere mot internasjonalt toppnivå. Med svært begrensede midler måtte FS foreta en prinsipiell prioritering, og valgte å satse pengene på fremtidens utøvere, mens grenenes midler fortsatt måtte dekke landslagsarbeid, representasjonslag osv. Team Norway girls prosjektet er finansiert gjennom post 3 midler. For å skape midler til denne satsingen ble det ”barbert” en prosentvis andel av seksjonsbudsjettene (som ellers ville blitt fordelt på grenene) og lagt i en felles pott: Toppidrettsmidlene. Men fremdeles ville ikke dette rekke langt dersom en skulle fordele dette ut igjen på våre 19 grener til fri disposisjon. For å sikre kvalitet og tilstrekkelig finansiering til at det kunne bli troverdig, ble midlene utlyst som en konkurranse mellom grenene om å komme opp med de beste planene for et grenrelatert ”Team Norway”. Kun de beste og idrettsfaglig mest forsvarlige ville få midler, mens noen ville måtte skaffe seg bedre kompetanse og plan og prøve igjen senere. Det viste seg også at slett ikke alle grener var interessert.

Team Norway har i dag 6 team i 6 forskjellige grener, pluss Team Norway girls som er delt inn i en senior og junior gruppe.

På denne siden vil du finne tilstrekkelig opplysninger til å ta kontakt med team ledelsen i hvert av teamene for ytterligere spørsmål. Du kan følge teamene på facebook og lese pressemeldinger som bli lagt ut på NMF sin hjemmeside.

I 2013 ble det laget en utgreining av Team Norway konseptet, der det ble tatt hensyn til utøvernes synspunkter samt en ekstern persons objektive meninger. Utgreining er på svensk. Se vedlegg lenger nede.

For mer info ta kontakt med NMFs forbundstrenere:

Siri Minken: siri@nmfsport.no

Marius Dammyr: marius@nmfsport.no

TLF: 96640298

Trenere: Marius Dammyr og Joa Hindren

TLF: 96640298

Mail: marius@nmfsport.no

Visjon: Leads the way, all the way

Følg oss på facebook!! Team Norway Trial

Trenere: Emilie F. Westbye og Marie S. Pettersen

TLF: 48005173; 48218474

Mail: emilie@nvk.as; pettersen@live.no