Informasjon fra Grenansvarlig Rundbane, NMF båtsportseksjonen vedrørende GT15

Til utøvere, foreldre, team og entusiaster i GT15 2012-­‐sesongen er over og vi vil få lov til å takke alle de involverte i GT15 klassen for et vellykket første år! Vi har gjennom sesongen hatt store felt og mange forskjellige vinnere og klassen har på mange måter vært den meste underholdende rundbaneklassen i år. Sesongen har gitt oss mange svar, spørsmål og utfordringer og vi vil her benytte anledningen til å opplyse om hva som vil skje med klassen i 2013-­‐sesongen.

GT15 vil også i 2013 kjøre under Norske særregler. Det vil si at vi opprettholder regelverket om entype-­‐båt og entype-­‐motor. Det vil med andre ord si at det vil kun være tillatt å benytte Winrace MK6 og MK8 samt Suzuki 15hk. Suzuki vil i løpet av neste år få inn en ny modell som skal sies å være sterkere. For å opprettholde jevnheten i klassen, har vi besluttet at vi KUN benytter den "gamle" modellen fra 2012. Erling Sande har 10 motorer til på lager som er til NMF's disposisjon så det vil ikke være noe problem å få flere motorer.

For de av dere som har vært så heldige å få låne båter fra NMF i 2012 så kan disse nå kjøpes for 10 000,-­‐. De som hadde båtene i fjor vil ha førsteretten på disse båtene. Tanken er at vi skal bestille nye båter og deler av dette vil finansieres gjennom salget av de gamle båtene. Vil man beholde sin båt fra 2012 også i 2013, så må altså båten kjøpes av NMF for 10 000 nok som er under halv pris av nypris. For nye utøvere som vil låne båt av NMF i sin første sesong, vil de kunne leases for 10 000,-­‐, en sum som tilbakebetales etter endt sesong forutsatt at båten er i godkjent stand.

Angående motorer så må de klubber som har hatt faktura ansvar for 2012-­‐motorene nå betale disse etter faktura fra Erling Sande. Noen klubber vil kanskje velge å beholde motorene i klubbene, mens noen vil selge de til de utøverne som vil ha eller som har hatt de i inneværende sesong. Summen på motoren er 12 500,-­‐ som også er halv pris av utsalgspris. Denne avtalen vil vi ha også i 2013 og motorer kan enten kjøpes av enkeltpersoner eller klubber, men man må gå via NMF for å få tilgang på disse motorene til den avtalte

prisen. For utøvere som har utstyr gjennom Grimstad Båtsportklubb arbeides det for å forsøke å finne løsninger med bostyret etter at klubben har meldt oppbud.

Rundbanekomiteen vil i samarbeid med Songe Motorbåtforening arrangere en treningssamling tidlig før sesongstart. På denne samlingen vil Winrace være til stede for å måle opp og gå gjennom de båtene som nå er i omløp. Noen av NMF-­‐båtene er modifisert i bunnen og vi vil være sikre på at alle har like muligheter. Her vil det bli gjort en oppmåling av disse båtene, og vi vil komme med en redgjørelse for hva som er lov og gjøre og ikke med båtene. Winrace vil også kunne rette opp eventuelle produksjonsfeil på fjorårets båter i denne prosessen.

Til slutt ryktes det om 7-­‐8 nye utøvere til neste år og vi kan se frem imot en sesong med rekord-­‐oppslutning! Dette blir knallbra! Eventuelle spørsmål eller kommentarer kan rettes til Jarle via mail. jh@songembf.com

Hilsen Grenansvarlig Rundbane, NMF båtsportseksjonen

utskriftsvennlig side